Nienauczyciele, nienaukowcy, niewidzialni pracownicy szkół wyższych i nauki – debata

Związek Nauczycielstwa Polskiego w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach zaprasza  na debatę organizowaną przez Radę Szkolnictwa Wyższego i Nauki ZNP. Spotkanie poświęcone będzie kondycji szkolnictwa wyższego i nauki oraz sytuacji pracowników niebędących nauczycielami akademickimi i pracownikami naukowymi. Debata odbędzie się w środę 20 marca 2024 roku o godz. 17.00  w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (ul. Bankowa 5, sala L). Wydarzenie będzie także transmitowane na kanale YouTube oraz na Facebooku.

Więcej informacji

Wernisaż wystawy „Gdzie ten Hłasko?”, BUW, 14 marca br.

Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego zaprasza na wernisaż wystawy „Gdzie ten Hłasko?”, który odbędzie się 14 marca o godz. 18 w sali wystawowej na parterze w gmachu BUW przy ul. Dobrej 56/66. Ekspozycję będzie można oglądać od 15 marca do 4 kwietnia 2024 r.  w godz. 14:00-18:00, od środy do niedzieli. Wystawa prezentuje kilkadziesiąt prac plastycznych inspirowanych postacią i twórczością Marka Hłaski. Została zorganizowana z okazji 90. rocznicy urodzin pisarza i ustanowienia przez Sejm RP roku 2024 Rokiem Marka Hłaski.

Praktyczne techniki radzenia sobie ze stresem

Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Sekcja Bibliotek Naukowych SBP zapraszają na spotkanie online poświęcone technikom radzenia sobie ze stresem.
Spotkanie odbędzie się 08.03.2024 o godz. 10:00.
Identyfikator spotkania oraz kod dostępu znajdują się poniżej notatki.
Link do webinarium

Stres dotyka bibliotekarzy tak samo, jak pracowników w innych branżach. Praca w bibliotece, chociaż może być bardzo satysfakcjonująca, niesie ze sobą wyzwania, które mogą prowadzić do wystąpienia sytuacji niepożądanych.

Czytaj dalej

Analiza stanu otwartej nauki w Polsce – raport OPI PIB

Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy (OPI PIB) opracował na zlecenie MNiSW raport „Analiza stanu otwartej nauki w Polsce”. Przedstawiono w nim diagnozę skali zaangażowania polskich instytucji systemu szkolnictwa wyższego i nauki w działania związane z otwartą nauką w latach 2017–2021. Raport zawiera wyniki badań dotyczących m.in. takich obszarów otwartej nauki: polityki i procedury, dostępne publikacje i dane badawcze, wydawnictwa monografii i czasopism naukowych, infrastruktura, usługi i kadry otwartej nauki, współpraca międzynarodowa. Określono także główne bariery wprowadzania zasad otwartego dostępu oraz wyzwania związane z wprowadzeniem idei otwartej nauki w podmiotach naukowych.

W „Biuletynie EBIB” o tym, jak biblioteki zmieniają ludzi i otoczenie

Zapraszamy do lektury najnowszego „Biuletynu EBIB” pt. Jak biblioteki zmieniają ludzi i otoczenie? Znajdziecie w nim relacje z ciekawych badań wpływu bibliotek na użytkowników, jak również z badań nad feminatywami w bibliotece i archiwum czy ewaluacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (NPRCz 2.0) na lata 2021–2025. Spora garść inspiracji dla Czytelników – dobrej lektury!